Stresshåndtering

Forebyg og håndter stress,

og undgå udbrændte medarbejdere

500.000 danskere føler sig udbrændte på jobbet fordi de oplever stress. Medarbejdere, der er stressede medfører stigende fravær, sygemeldinger og endda afvikling af medarbejderne: Hver 5. som sygemeldes med stress mister jobbet.

En stresset ledelse eller medarbejderstab gavner ingen virksomhed. Det koster på bundlinjen og på den menneskelige konto.

Løsningen er at forebygge stress, lære at håndtere den stress, som måtte dukke op periodevis samt have klare retningslinjer for, hvordan stress afhjælpes.

Fraværsdage pr. år grundet stress

Veje til mindre stress på arbejdspladsen

 

For ledere og medarbejdere er der flere muligheder for at nedbringe stress-niveauet i virksomheden.

Mulighederne er:

  • Find ud af om du er stresset – og i hvilken grad – med en rådgivningssamtale, der giver klarhed

 

  • Udarbejdelse af en stresspolitik, der giver anvisninger for hvordan stress håndteres når det opstår – og forebygges

 

  • Undervisning af ledere og medarbejdere i at spotte og håndtere stress

 

%

Så meget højere er stressede medarbejderes sygefravær sammenlignet med ikke-stressede medarbejdere

Kontakt mig for en uforpligtende samtale
om stress-reduktion på din arbejdsplads

rikke@donebydunne.dk
28 53 33 65